Professur für Chemiedidaktik
Präsidium der Justus-Liebig-Universität Gießen » FachbereicheFachbereich 08 - Biologie und Chemie » » Dekanat Fachbereich 08 - Biologie und Chemie » Fachgebiet Chemie » Institut für Didaktik der Chemie
Organisationstyp: Professur
Publikationen
- Insights into the manuscript review process viewed as a constructive journey rather than surviving hurdles (2022)
Lewis, SE; Nyachwaya, J; Kahveci, A; et al. - Let's draw molecules: Students' sequential drawing processes of resonance structures in organic chemistry (2022)
Braun, I; Langner, A; Graulich, N - Naturwissenschaftliche Denk- und Arbeitsweisen in (physikalischen) Praktika (2022)
Vorholzer, Andreas; Ortmann, Julia; Graulich, Nicole - Students' Individual Needs Matter: A Training to Adaptively Address Students' Argumentation Skills in Organic Chemistry (2022)
Lieber, LS; Ibraj, K; Caspari-Gnann, I; et al. - Titrieren digital oder analog – Lässt sich das experimentell-praktische Verständnis von Studierenden gleichermaßen fördern? (2022)
Groos, L; Kranz, D; Lieber, LS; et al. - To Read Is the Challenge - Insights from 100 Days, 100 Papers Reading Challenge in Chemistry Education Research (2022)
Graulich, N; Rost, M; Schultz, M; et al. - Warum ist das (un)plausibel? Analyse von Argumentationsstrukturen in der OC (2022)
Lieber, Leonie; Graulich, Nicole - What Do University Students Truly Learn When Watching Tutorial Videos in Organic Chemistry? An Exploratory Study Focusing on Mechanistic Reasoning
Eckhard, J; Rodemer, M; Bernholt, S; et al. - Beyond the Beaker: Evaluation eines Reflexionsbogens für das Organisch-Chemische Praktikum (2021)
Keiner, Liz; Graulich, Nicole