Professur für Chemiedidaktik
Präsidium der Justus-Liebig-Universität Gießen » Fachbereiche » Fachbereich 08 - Biologie und Chemie » Dekanat Fachbereich 08 - Biologie und Chemie » Fachgebiet Chemie » Institut für Didaktik der Chemie
Organisationstyp: Professur
Publikationen
- Let's frame it differently - analysis of instructors' mechanistic explanations (2021)
Eckhard, J; Rodemer, M; Langner, A; et al. - Scaffolding Metacognition and Resource Activation During Problem Solving: A Continuum Perspective (2021)
Graulich, Nicole; Langner, Axel; Vo, Kimberly; et al. - "Welches Erklärniveau?" Analyse von Erklärungen von Dozierenden der Organischen Chemie (2021)
Eckhard, J.; Rodemer, M.; Bernholt, S.; et al. - Writing a review article: what to do with my literature review (2021)
Graulich, N; Lewis, SE; Kahveci, A; et al. - Comparison of beginner and advanced chemistry student teachers' perspective on creativity - does it play a role in the chemistry classroom? (2020)
Keiner, L; Graulich, N; Göttlich, R; et al. - Decoding Case Comparisons in Organic Chemistry: Eye-Tracking Students' Visual Behavior (2020)
Rodemer, M; Eckhard, J; Graulich, N; et al. - Eine Fallstudie zur Entwicklung domänenspezifischer Expertise (2020)
Lenzer, S; Smarsly, B; Graulich, N - How do students become experts? An in-depth study on the development of domain-specific awareness in a materials chemistry course (2020)
Lenzer, S; Smarsly, B; Graulich, N