Journal article

Das Forschungsrating des Wissenschaftsrats in der Anglistik/Amerikanistik. Rückblick und Stellungnahme aus englisch- bzw. fremdsprachendidaktischer Perspektive


Authors listCaspari, Daniela; Kurtz, Jürgen

Publication year2012

Pages163-175

JournalZeitschrift für Fremdsprachenforschung

Volume number23

Issue number2

PublisherSchneider Verl. Hohengehren


Abstract

In July 2012, the German Council of Science and Humanities (Wissenschaftsrat) released the results of the first national rating assessment conducted in the field of English and American Studies in Germany (Forschungsrating Anglistik und Amerikanistik). Before, during, and after this pilot study, a lively discussion emerged in the English and American Studies community as well as among researchers of TEFL. In this paper, the authors try to summarize a controversial discussion from their point of view, inviting readers to voice and share their experiences and opinions. (Verlag, adapt.).




Citation Styles

Harvard Citation styleCaspari, D. and Kurtz, J. (2012) Das Forschungsrating des Wissenschaftsrats in der Anglistik/Amerikanistik. Rückblick und Stellungnahme aus englisch- bzw. fremdsprachendidaktischer Perspektive, Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 23(2), pp. 163-175

APA Citation styleCaspari, D., & Kurtz, J. (2012). Das Forschungsrating des Wissenschaftsrats in der Anglistik/Amerikanistik. Rückblick und Stellungnahme aus englisch- bzw. fremdsprachendidaktischer Perspektive. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 23(2), 163-175.


Last updated on 2025-21-05 at 17:25