Journal article
Authors list: Kurtz, Jürgen
Publication year: 2003
Pages: 149-167
Journal: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung
Volume number: 14
Issue number: 1
Publisher: Schneider Verl. Hohengehren
A broad spectrum of theories dealing with the learning and teaching of foreign languages is currently under discussion, ranging from cognitive and constructivist approaches on the one hand to anthropological, sociolinguistic or sociocultural on the other. The theories are often based on very specific concepts of what a human being is, and on sometimes contradictory epistemological assumptions about the nature of (language) learning in general. The paper explores the specific impact of differing images of man on the theory and practice of foreign language teaching and learning. (Verlag).
Abstract:
Citation Styles
Harvard Citation style: Kurtz, J. (2003) Menschenbilder in der Theorie und Praxis des Fremdsprachenunterrichts: Konturen, Funktionen und Konsequenzen für das Lehren und Lernen, Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 14(1), pp. 149-167
APA Citation style: Kurtz, J. (2003). Menschenbilder in der Theorie und Praxis des Fremdsprachenunterrichts: Konturen, Funktionen und Konsequenzen für das Lehren und Lernen. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 14(1), 149-167.