Journal article

Der Kommunikative Ansatz und seine Bedeutung für die Theorie und Praxis des Fremdsprachenunterrichts zu Beginn des 21. Jahrhunderts


Authors listKurtz, Jürgen

Publication year2013

Pages80-93

JournalFremdsprachen lehren und lernen

Volume number42

Issue number1

URLhttps://elibrary.narr.digital/article/99.0000/flul201310080

PublisherNarr


Abstract

The communicative approach to foreign language learning and teaching has been criticized for unduly emphasizing meaning (i.e. language as a social tool) over form (i.e. language as a system), and for largely disregarding socio-cultural diversity and transcultural difference. Despite these perceived problems, the author argues that its basic tenets are still valid and valuable today. (Verlag, adapt.).




Citation Styles

Harvard Citation styleKurtz, J. (2013) Der Kommunikative Ansatz und seine Bedeutung für die Theorie und Praxis des Fremdsprachenunterrichts zu Beginn des 21. Jahrhunderts, Fremdsprachen lehren und lernen, 42(1), pp. 80-93. https://elibrary.narr.digital/article/99.0000/flul201310080

APA Citation styleKurtz, J. (2013). Der Kommunikative Ansatz und seine Bedeutung für die Theorie und Praxis des Fremdsprachenunterrichts zu Beginn des 21. Jahrhunderts. Fremdsprachen lehren und lernen. 42(1), 80-93. https://elibrary.narr.digital/article/99.0000/flul201310080


Last updated on 2025-21-05 at 17:25